איגוד לשכות המסחר נגד חריגות השכר במגזר הציבורי - מעשה הגובל בפלילים

"חריגות השכר מעלות אוטומטית את המדד על פיו מעלים גם את מס הארנונה לכלל תושבי המדינה ולעסקים. חריגות שכר הינן, לאמיתו של דבר, מס נוסף שמוטל על כלל הציבור, כדי לממן את אלה שלוקחים מקופת הציבור יותר מהמגיע להם. קשה לחשוב על עוול יותר בולט".

נשיא איגוד לשכות המסחר והממונה לשעבר על הכנסות המדינה, עו"ד אוריאל לין, התייחס לדיווחים אודות חריגות השכר בסקטורים שונים של המגזר הציבורי, המופיעות בדו"ח שפרסם הממונה על השכר באוצר. לדברי לין, סיפור הבדים של חריגות השכר במגזר הציבורי חייב להיפסק כליל. "טיפול הממשלה בנושא זה הוא כושל ולקוי מבחינה ציבורית. לא יתכן שמשלמי המיסים בישראל יקבלו מדי שנה דיווח על חריגות השכר במגזר הציבורי. מה שנדרש מהממשלה זה לא לדווח אלא לעקור בעיה זו משורש. "

"כשמדובר בחריגות שכר מדובר בנטילת כסף שלא כדין מקופת הציבור ומעשה כאמור גובל בפלילים, כך יש לטפל בבעיה זו ולא בכפפות של משי. הממשלה על כל משרדיה צריכה לדעת להתמודד ישירות וללא גמגום".

עוד לדברי לין, "החמור ביותר הוא העוול הבולט שנגרם ישירות לציבור כולו – חריגות השכר מעלות אוטומטית את המדד על פיו מעלים גם את מס הארנונה לכלל תושבי המדינה ולעסקים. חריגות שכר הינן, לאמיתו של דבר, מס נוסף שמוטל על כלל הציבור, כדי לממן את אלה שלוקחים מקופת הציבור יותר מהמגיע להם. קשה לחשוב על עוול יותר בולט".

לין דורש ממבקר המדינה ומהיועץ המשפטי לממשלה לבחון מידית תופעה חמורה זו, הן במישור הציבורי והן במישור הפלילי, שמערערת את אמון הציבור ברשויות המדינה. "לא יתכן שדו"חות כאלה יופיעו מדי שנה כאשר רשויות המדינה חושפות מחדש את אוזלת ידן המשוועת בתיקון מצב מושחת זה".

למידע נוסף בתחום זה