שחר תורג'מן, נשיא איגוד לשכות המסחר: "כך נאבקת הממשלה ביוקר המחייה, יד שמאל לא יודעת מה עושה יד ימין. ההוצאה החודשית של משפחה ממוצעת תעלה עד תחילת 2025 במאות שקלים לחודש תודות לממשלה שמעלה דרמטית מחירים שבתחום אחריותה ובכך מאיצה את האינפלציה במו ידיה״

ביומו הראשון בראשות איגוד לשכות המסחר עולה שחר תורג'מן, הנשיא החדש, למתקפה נגד ממשלת ישראל על רקע העלייה הנוספת במחירי הדלק שנכנסה היום (ד׳) לתוקפה.

תורג'מן מצביע על העלייה הנוכחית כמשקולת כלכלית נוספת על צוואר הציבור והמגזר העסקי כחלק משורה ארוכה של גזירות כלכליות בשנת 2024, וידה של הממשלה עוד נטויה "ממשלת ישראל שוב מוכיחה מה שבמגזר העסקי מבינים מזמן. היא זו שאחראית ליוקר המחיה היא זו שמעלה את המע״מ, את אגרות הרכב, חשמל, דלק, מים, ארנונה, מס בריאות, מוצרי חלב בפיקוח והרשימה אין לה סוף. הממשלה מנסה למכור לציבור שבכל אשמים היבואנים והקמעונאים אבל העובדות בשטח מראות אחרת".

תורג'מן מתייחס לשורה ארוכה של עליות מחירים במשק שהם פרי "עמלה" של הממשלה. בתחילת 2025 יעלה המע"מ ל-18% (יש באוצר מי שמנסה להקדים מהלך זה כבר בשנת 2024), מחירי מוצרי החלב שבפיקוח יעלו ב-5%, הדלק ישלים עליה של כ-15% מתחילת השנה, מס הבריאות יתעדכן מעלה בשיעור של 0.135%-0.167%, חוק חדש יאפשר לרשויות המקומיות לעלות את תעריף הארנונה למשקי הבית והעסקים וזה בנוסף לעליה השנתית ב-2024 בשיעור של 2.68%, בינואר האחרון עלו תעריפי החשמל ב-2.6% והם צפויים לעלות שוב, מחיר המים עלה ב-0.7% וייתכן ויעלה שוב השנה, אגרות הרישוי לרכב מטפסות בעשרות שקלים לשנה, אגרות הרישוי לרכבים חשמליים יזנקו ב-2,300 ₪ החל מהשנה הבאה ובאוצר שוקלים להחזיר את מס הרכוש ולעלות את מס השבח.

תורג'מן מציע לממשלה לאזור אומץ ולטפל ביוקר המחיה בצעדים אמיתיים ולתת לכלכלת ישראל את המקום הראוי לה ״ביד אחת מאיצה ממשלת ישראל את יוקר המחייה בישראל באמצעות העלאה דרמטית של המחירים שבתחום אחריותה וביד השנייה מלינה על יוקר המחייה. מצד אחד מאשימה את המגזר העסקי וכלל העולם ביוקר המחייה ומהצד השני היא זו שאחראית על עליה של מאות שקלים בהוצאה החודשית למשפחה ממוצעת. ובסוף ממשלת ישראל מציעה לציבור מדבקות שחורות. כדאי שהממשלה תרתום את המגזר העסקי לפעולה וביחד איתנו נוכל לייצר אלטרנטיבות כלכליות לצעדים חסרי האחריות של הממשלה. עוד לא מאוחר להתגבר על יוקר המחייה ולמנוע עליית אינפלציה שמחכה לנו בפתח השנה הבאה".

למידע נוסף בתחום זה