איגוד לשכות המסחר העניק אות הוקרה לח"כ רוברט אילטוב על פועלו לקידום וחיזוק המגזר העסקי

נשיאות איגוד לשכות המסחר העניקה ביום חמישי האחרון (13.11.14) אות הוקרה לח"כ רוברט אילטוב (ישראל-ביתנו) על פועלו לקידום וחיזוק המגזר העסקי. לין: ח"כ אילטוב מבין את חשיבות המגזר העסקי ואת תרומתו לכלכלת ישראל ולכן הוא לוחם למען האינטרסים המאוזנים שבין זכויות המעסיקים לבין זכויות העובדים ולא מחפש פופוליזם."

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר באירוע כי ח"כ אילטוב מבין את חשיבות המגזר העסקי ואת תרומתו לכלכלת ישראל ולכן הוא לוחם למען האינטרסים המאוזנים שבין זכויות המעסיקים לבין זכויות העובדים ולא מחפש פופוליזם. "חמש שנים לחמנו להעברת החוק המחליף את המונח מעביד במונח מעסיק, ובקיץ האחרון הוא עבר. אלמלא הנחישות וכושר ההתמדה של ח"כ אילטוב, ח"כ נחמן שי ויו"ר ועדת העבודה של הכנסת ח"כ חיים כץ, החוק לא היה עובר."

החוק, שיזם איגוד לשכות המסחר, אותו הובילו בכנסת חה״כ אילטוב וחה״כ נחמן שי, הוא חוק חשוב שמשנה את השיח הציבורי בכל הקשור למארג יחסי העבודה במשק ומפסיק את השימוש במונח ״מעביד״ האנכרוניסטי והפוגעני, ומחייב שימוש במונח ״מעסיק״ ברשימה ארוכה של חוקים בתחום יחסי העבודה.

עו"ד דן כרמלי, סמנכ"ל ליחסי ממשל כנסת וחקיקה באיגוד לשכות המסחר אמר כי "לא היה מקרה שפנינו לח"כ אילטוב ולאחר לימוד ענייני ומקצועי של הנושא הסכים לשתף עימנו פעולה, תוך הבנת כל הרגישויות והחשיבות."

ח"כ רוברט אילטוב הודה על האות ואמר כי "עלינו כחברי כנסת לפעול להקמת תשתיות ליצירת מקומות עבודה ולהפחית את הקשיים שמערימה המדינה על העסקים. עלינו למנוע ששוק העבודה יצטמצם, המגזר העסקי הוא הכוח המניע של המשק וצריך לטפח אותו, הוא זה שמייצר עבודה ומכניס כספים למדינה."

עוד הוסיף "לקח חמש שנים להעביר את החוק כי עברנו במהלכן שלוש קדנציות ולכן היה קושי להעבירו. זו אי-יציבות שלטונית. הפכנו לצערי לשלטון של פקידות. מצב זה יוצר חוסר ודאות בקרב הקהילה העסקית, פוגע במוטיבציה ליזום ולהקים עסקים. חשוב שהשלטון יהיה יציב ויצליח לבצע רפורמות כדי להטיב עם המשק. "

למידע נוסף בתחום זה