הרבנות הראשית מתגייסת לעזרת ענף יבואני המזון בתחום הכשרות

ב2.1.14 התקיים בבית איגוד לשכות המסחר בתל אביב כנס של ענף יבואני המזון בישראל, בנושא מתן כשרויות למזון המיובא וכן בעניין השחיטה הכשרה, וזאת לאור הזיופים הרבים והקשיים הנערמים על היבואנים בתחום זה. הנהלת הענף ובאי הכנס נפגשו עם הרב הראשי לישראל, הרב דוד ברוך לאו, והאחראי על משגיחי הכשרות ברבנות הראשית, הרב אליהו מלול, אשר הגיעו במלוא הנכונות לענות על שאלותיהם הרבות של חברי הענף.

יו"ר ענף המזון והמשקאות באיגוד לשכות המסחר, מר ראובן שליסל, בעלים ומנכ"ל חברת "ליימן-שליסל", ברך את הרב לאו שהגיע לדיון על מנת לספק תשובות לעוסקים במלאכה, וציין: "ענף המזון ניצב בפני אפשרויות רבות לצמיחה, בכפוף להסרת חסמים ולפתיחת הייבוא לתחרות חופשית, כאשר החסמים העיקריים כיום נותרו לגבי יבוא טונה, שמן זית ומוצרי חלב. אנו פועלים להורדת החסמים ופישוט הייבוא, כמו גם לשיפור המקצועיות והאחריות בקרב חברי הענף."
 
חיים עוז, סמנכ"ל חטיבות ענפיות באיגוד לשכות המסחר ציין במפגש כי "בשנים האחרונות אישור כשרות של הרבנות הראשית לישראל הוא מחמיר מאוד, דבר המייקר משמעותית את עלות המוצר ומקשה על היבואן והוא מברך על הרוח החדשה שמביא איתו הרב לאו בגיבוש נהלים ברורים ושקופים לכל."
 
רבים מחברי הענף הביעו את דאגתם מזיופי הכשרויות הקיימים בשוק ושאלו את הרב לאו כיצד מתכוונת הרבנות הראשית להתמודד עם מצב זה בשוק. "לרבנות יש את הסמכות לאכיפה, אך לא את הכלים הנדרשים לכך. ברגע שיהיו לנו את הכלים לאכיפה, היא תהיה משמעותית יותר." אמר הרב לאו והוסיף, "אדם, בין אם הוא שומר כשרות ובין אם לא, מתבקשת ממנו היושרה לציין האם המוצר כשר או לא."
 
כמו כן, הרב לאו שיתף את חברי הענף בפרויקטים חדשים אותם מפתחת הרבנות על מנת להקל את תהליכי קבלת הכשרות על מוצרים מיובאים, ותיוגם על-ידי משגיחי הכשרות. כמו כן, צוין כי תיבדק אפשרות לשימוש במצלמות לחלב ניגר כדי להקל על היבואנים ולחסוך עלויות
 
בסיום הפגישה הובעה שביעות רצון הדדית הן מצד חברי הענף והן מצד הרב ולשכתו: "שמחנו למצוא אוזן קשבת ורצון לשיתוף פעולה מטעם הרבנות הראשית." אמר שליסל.

למידע נוסף בתחום זה