המבורג קוראת ללין: נשיא איגוד לשכות המסחר, יציג את הצעת חוק יסוד זכויות המעסיק שיזם האיגוד בארגון המעסיקים הגדול (WCF)

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בישראל, יצא להמבורג להציג בפני המועצה הכללית של ארגון ה- WCF (World Chambers Federation ) את הצעת חוק יסוד זכויות המעסיק, פרי יוזמת האיגוד.

ה- WCF הוא ארגון המעסיקים הגדול בעולם והוא נוסד בשנת 1951, כארגון א-פוליטי וא-ממשלתי. זהו ארגון הגג של לשכות המסחר והתעשייה בעולם והוא מייצג למעלה מ- 1,500 לשכות מסחר ותעשייה בהם חברים מיליוני עסקים מרחבי העולם, בכלל זה - ארצות ערב, אסיה, אירופה, אמריקה ועוד.
 
לדברי לין, המכהן חבר במועצת המנהלים של ארגון ה- WCF, אמר קודם צאתו כי: "הגיעה השעה לעגן גם את זכויות המעסיק. המחוקקים ברחבי העולם המערבי היו נתונים בתנופת חקיקה לא פוסקת שכל כולה הענקת זכויות נוספות למועסקים. הזכויות האלמנטאריות של המעסיקים נשכחו כליל ונוצר חוסר איזון חמור שיפגע קשות במוטיבציה של המעסיקים לבנות ולפתח עסקים. אם מגמות אלה תמשכנה נחזור אחורה לתקופה בה כולם ירצו להיות שכירים עם בטחון תעסוקתי. "
 
"המחוקקים שוגים שגיאה אופטית בראיית המגזר העסקי כמגזר של חברות ענק או חברות פירמידה שעניינן הוא לנצל את העובדים. במגזר העסקי מצויים מיליוני עסקים קטנים ובינוניים כשמאחורי כל עסק מונח עתידה הכלכלי של משפחה שלמה, הנוטלת סיכונים, עובדת קשה ותורמת לתעסוקה ולצמיחת המשק."
 
"המגזר העסקי הוא זה שמניע קדימה את גלגלי המשק והמוטיבציה של בעלי העסקים לפתח עסקים ולהקים עסקים חדשים היא המנוע האמיתי לצמיחת המשק. 
 
אולם, במהלך השנים האחרונות התפתחה מגמת חקיקה ורגולציית יתר הפועלת נגד המגזר העסקי במגוון תחומים, ביניהם פליליזציה של הניהול העסקי, יחסי העבודה, הגנת הסביבה, הגנת הצרכן, מיסוי גבוה ועוד. "
 
"הצעת חוק יסוד זכויות המעסיק נולדה כתוצאה מכך שהממשלות ובתי המחוקקים לא רואים את המסה הזו של רגולציית היתר בשלמותה המוטלת על המגזר העסקי ומתעלמים מחשיבותו ותרומתו לכלכלה ולתעסוקה. הצעת חוק יסוד זכויות המעסיק מתייחסת להגנה על זכויות היסוד של המעסיקים בשורת נושאים מרכזיים כמו זכות הקניין, חופש החוזים, מידתיות בענישה, ועוד."
 
כזכור, לין הציג את הצעת החוק לוועדה האסטרטגית של ארגון היורוצ'ימברס (ארגון הגג של לשכות המסחר באירופה) באפריל השנה, אשר החליטה לאמץ את העקרונות הגלומים בהצעה, כמסמך דקלרטיבי של הארגון ולהשפיע על מוסדות האיחוד האירופי שאכן יאמצו אותה כדירקטיבה בכל ארצות האיחוד האירופאי.

למידע נוסף בתחום זה