המשנה למנכ"ל בנק הפועלים: מרבית הנשים חיות בהרגשה מוטעית שיהיה להן מספיק כסף לחיות בפנסיה

חנה פרי-זן,  משנה למנכ"ל והממונה על חטיבת נכסי לקוחות, בנק הפועלים תשתתף בפאנל בנושא החיסכון הפנסיוני שיתקיים במסגרת ועידת ECONOMIX.IL 2012 לחיזוק המגזר העסקי של לשכת המסחר תל-אביב והמרכז בשיתוף גלובס # בוועידה צפויים להשתתף: שר האוצר יובל שטייניץ, המשנה לרוה"מ שאול מופז, עו"ד אוריאל לין נשיא לשכת המסחר ת"א והמרכז, יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד ובכירי המשק, המשפט והכלכלה.
אדישות מרבית הציבור כלפי החיסכון הפנסיוני שלו מדהימה וכשהוא יתעורר זה עלול להיות מאוחר מדי. כך אומרת היום חנה פרי-זן, המשנה למנכ"ל והממונה על נכסי הלקוחות בבנק הפועלים. "אנשים בגילאי 35-25 משקיעים שעות על שעות בחיפוש אחר משכנתה טובה יותר שבמקרה הטוב תחסוך להם כמה עשרות אלפי שקלים, אבל לא מוכנים להשקיע מספר שעות על מנת שלא להפסיד מאות אלפי שקלים כשייצאו לפנסיה". פרי-זן אמרה את הדברים לקראת פאנל בנושא החיסכון הפנסיוני שיערך במסגרת ועידת ECONOMIX.IL 2012 של לשכת המסחר תל-אביב והמרכז בשיתוף גלובס. בוועידה לחיזוק המגזר העסקי שתיערך ב-12 ביוני, צפויים להשתתף, בין השאר, שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ, המשנה לרוה"מ שאול מופז, עו"ד אוריאל לין נשיא לשכת המסחר ת"א והמרכז, יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד, ובכירי המשק, הכלכלה והמשפט.
 
"האדישות הבלתי מובנת, והחמורה ביותר, בכל הקשור לחסכון הפנסיוני" אומרת פרי-זן, "היא של ציבור הנשים": "המחקרים מראים כי הפנסיה הממוצעת של נשים נמוכה בקרוב ל-6,000 ₪ מפנסיה של גברים. הדבר נובע, בין השאר, משכר ממוצע נמוך יותר של נשים, לעומת גברים, מכך שנשים מפסידות, בממוצע, 7 שנים של עבודה כתוצאה מגידול ילדים ומכך שהן יוצאות לפנסיה בגיל מוקדם יותר מגברים". לדברי פרי-זן, במקרים רבים נשים חיות בהרגשה, המוטעית, כי החיסכון שצברה המשפחה במשך השנים, והפנסיה הגבוהה יותר של בן זוגן יספיקו להן למחיה כשייצאו לפנסיה. בפועל, מרבית הסכומים הללו מוצאים על  בריאות וסיעוד של הבעל, ולבת זוגו לא נשארים מספיק כספים הדרושים להמשך מחייתה. לדברי פרי-זן, במקרים רבים הנשים "מגלות" רק לקראת צאתן לפנסיה את הצבירה הכספית שלהן, דבר מחייב יצירת תמהיל השקעות בעל סיכון גבוה יותר, לצורך השלמת הפער שנוצר, זאת למרות שנטייתן המקובלת של נשים היא השקעות סולידיות, ולא בעלות סיכון גבוה".
 
 
נושא החיסכון הפנסיוני ידון במושב תחת הכותרת "עתיד החיסכון הפנסיוני" שיתקיים במסגרת ועידת ECONOMIX.IL   לחיזוק המגזר העסקי של לשכת המסחר ת"א והמרכז בשיתוף גלובס, שתיערך ב-12/6 במלון דן פנורמה ת"א. בפאנל ישתתפו אורי אלדובי, מנכ"ל משותף קבוצת הלמן אלדובי ויו"ר איגוד תעשיות חיפושי הנפט והגז בישראל, רמי דיין, משנה למנכ"ל כלל החטיבה לחיסכון ארוך טווח, חנה פרי-זן, משנה למנכ"ל, ממונה על חטיבת נכסי לקוחות, בנק הפועלים, מנחם קלי, יו"ר דירקטוריון קבוצת קלי. 
למידע נוסף בתחום זה