איגוד לשכות המסחר: נוכח נתוני הלמ"ס על הירידה התלולה בתוצר העסקי בצריכה הפרטית וביבוא וביצוא על הממשלה לחשב מחדש שינויים הכרחיים במדיניות הכלכלית

על הממשלה לחשב מחדש את ההתאמות הנחוצות במדיניות הכלכלית ולשים את מרכז הכובד בתיעול הצריכה הפרטית וצריכת המדינה האזרחית והביטחונית אל המגזר המקומי בישראל - כולל תעשייה, בתי מלאכה, המסחר והקמעונאות.  באופן מיוחד מדאיגה הירידה החדה בצריכה פרטית שבשנת 2019 הגיעה ל 750 מיליארד ₪.

 

בכנס דחוף שהתקיים הבוקר באיגוד לשכות המסחר אמר עו"ד אוריאל לין, "כי אסור לעבור לסדר היום על הנתונים שהתפרסמו אתמול (16.8.2020) ע"י הלמ"ס בכל הקשור לירידה הדרסטית במרבית האינדיקטורים במשק ובמיוחד בתוצר העסקי ובצמיחה הפרטית."

 

"הצריכה הפרטית היא המנוע המרכזי בצמיחת המשק ואם לא נשכיל, ובדחיפות, לשנות את מגמת הירידה בצריכה הפרטית, אנו צפויים להמשך של ירידה חדה בתוצר."
במצב הנוכחי לא ייתכן שממשלת ישאל תמשיך במודע להפלות לרעה את המגזר העסקי המייצר, המייבא והמשווק מוצרי צריכה לעומת ספקי חוץ ביבוא אישי. בעוד שאנו רוצים לעודד צריכה מקומית אנו קונסים את מי שמבצע את רכישותיו בישראל. על רכישות בישראל נדרשים הצרכנים לשלם 17% מע"מ ועל רכישות ביבוא אישי מספקי חוץ הם פטורים מתשלום מע"מ.

 

כמו כן, ציין לין, "יש להמשיך ולעשות מאמצים ולתעל חלק גדול יותר מרכישות המדינה אל מגזר התעשייה והמלאכה. יהיה צורך לעשות גם התאמות, מבלי לפגוע במובטלים, שימנעו עידוד של אי חזרה לעבודה, וכן מניעת מצב בו לעסקים רבים אין את התמריץ להעלות את המחזור מלמעלה מ 60% לעומת התקופה המקבילה אשתקד מחשש של הפסד בהשתתפות המדינה בהוצאות הקבועות של העסק".


מצ"ב ההודעה המלאה

למידע נוסף בתחום זה