ישראלים ופלסטינים עושים עסקים - המדריך המלא

איגוד לשכות המסחר בשיתוף מרכז פרס לשלום השיקו  מדריך ראשון מסוגו "ישראלים ופלסטינים עושים עסקים" שנועד לתת לשתי קהילות העסקים כלים מעשיים לפעילות עסקית משותפת. מטרת המדריך לספק לאנשי העסקים ישראלים את כל המידע הנחוץ, על מנת לקיים פעילות סחר אפקטיבית מול חברות ברשות הפלסטינית, החל ממציאת שותף עסקי, הבנת התרבות העסקית הפלסטינית, היבטים משפטיים ועד להתמודדות מול נהלים ביטחוניים ולוגיסטיקה. 

 

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר באירוע: " אנחנו באיגוד לשכות המסחר מקיימים במשך שנים סדנאות לקידום קשרי מסחר עם מדינות שונות בעולם. הערב אנו חוגגים את השקת המדריך לעשיית עסקים עם הרשות הפלסטינית, שמטרתו לחזק את הקשרים עם הרשות ולהדגיש את רצוננו לקדם את היחסים הללו, מכיוון שאנחנו מאמינים בעבודה יחד, בשיתוף פעולה. נשמח לראות כיצד הכלכלה ברשות גדלה ומתפתחת, בזכות המדריך ובזכות יוזמות שיקומו בעקבותיו."

חמי פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום: "אני מאמין כי עסקים, וכן מי שיוזם אותם, מובילים לדברים גדולים. אני מאמין בפוטנציאל של האינטרנט, כפלטפורמה שמגשרת על כל הפערים ומאפשרת למסר העסקי שלך להגיע לכל מקום בעולם, ושל הדור הצעיר, הפתוח לרעיונות חדשים. השילוב של שניהם מייצר הזדמנות לקדם עסקים ולהשקיע בטכנולוגיה."

גד פרופר, יו"ר לשכת המסחר והתעשייה ישראל- EU: "המטרה שלנו היא אחת - לעשות טוב בעסקים. כבר קיים מסחר בין הצדדים, אבל הפוטנציאל שלו גדול הרבה יותר. באמצעות המדריך החדש, אנחנו צריכים להעביר את המסר לאותם אלו שלא מכירים את האפשרות לקיום שיתוף פעולה ולא יודעים עדיין את מה שאנחנו יודעים, שהרשות הפלסטינית היא שותף טוב לעסקים."

אורן שחור, נשיא לשכת המסחר הבינלאומית: "מסחר נוצר בין אנשים ויוצר קשרים בין אנשים. אנחנו באיגוד לשכות המסחר יזמנו את המדריך מתוך מטרה לפתור את בעיותינו בעסקים ובאמצעות העסקים, וליצור יותר מסחר ושיתוף פעולה. שאיפתנו היא לעשות זאת יחד."

דוד שמחה, נשיא לשכת המסחר ישראל-הרשות הפלסטינית: "זהו חלום שמתגשם לראות ישראלים ופלסטינים יושבים יחד מתוך מטרה לפתח קשרים עסקיים. המדריך, שבאנו לחגגו את השקתו, הוא כלי נפלא שיוכל לעזור לכולנו."

אריה זייף, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, לשעבר מנהל המכס והמע"מ ומי שחתום על הסכמי פרוטוקול פריז באפריל 1994 שנועדו להסדיר את היחסים הכלכליים בין ישראל לרשות הפלסטינית, בירך גם הוא את הנוכחים וציין כי השקת המדריך והמפגש הינם הזדמנות מצוינת לעידוד יוזמות עסקיות.

באירוע השתתפו בכירים במשק, אנשי עסקים חברי לשכת המסחר ונציגי הסגל הדיפלומטי, ביניהם שגריר פורטוגל בישראל, הנספחים המסחריים של שגרירות בריטניה, ברזיל ווייטנאם בישראל, נציגים משגרירויות תאילנד, ספרד ופינלנד, מהאיחוד האירופי ועוד.
 
לצפייה במדריך המלא - לחץ כאן

קרדיט צילום תמונות גיל לופו. 
למידע נוסף בתחום זה