ענף המזון מאיים לתבוע את משרד הבריאות אם לא יופסק העיכוב במשלוחי המזון בתחנת ההסגר באשדוד

סמנכ"ל חטיבות ענפיות באיגוד לשכות המסחר, חיים עוז, ועורכי הדין המייצגים את ענף המזון שיגרו לאחרונה מכתבים דחופים למשרד הבריאות בו הם קוראים להתערבות מיידית של שר הבריאות, ח"כ הרב יעקב ליצמן. הפניות מגיעות על רקע עיכובן של מעל ל-2,500 מכולות מזון בתחנת ההסגר של משרד הבריאות בנמל אשדוד בחודשיים האחרונים.

חיים עוז, סמנכ"ל חטיבות ענפיות באיגוד לשכות המסחר, שיגר בשבוע שעבר פנייה דחופה לשר הבריאות, ח"כ הרב יעקב ליצמן, בנושא המשך העיכובים בשחרור משלוחי מזון מתחנת ההסגר באשדוד. בפנייתו מציין עוז כי חלפו למעלה מ- 3 חודשים מאז החלו העיכובים בטיפול בשחרור בתיקי יבוא של משלוחי מזון בתחנת ההסגר באשדוד, והם רק הולכים ומתעצמים על אף הבטחתו של שר הבריאות להשיב את המצב לקדמותו. עוז מתאר עיכוב של  10 ימים ואף יותר בשחרור משלוחים. לדבריו, "התנהלות זו כמוה כתוצאות של שביתה איטלקית והמגזר העסקי אינו יכול להמשיך לספוג את הנזקים הנגרמים כתוצאה ממנה, הנאמדים על מאות מיליוני שקלים שמתווספים לנזקים עקיפים משמעותיים של אי עמידה במועדי אספקה, קיצור תוקף המוצרים  וחוסר חומרי גלם לתעשייה לייצור המקומי ולייצוא ומחסור במוצרים מוגמרים במדפים". עוז הדגיש בפנייתו כי "הימים שלפני חגי תשרי מתאפיינים בגידול במשלוחי מזון, לכן ללא נקיטת פעולה מיידית ודרסטית מצד משרד הבריאות לשחרור כל המשלוחים תוך יום - יומיים מיום הגעתם, יעמדו היבואנים בפני נזקים כלכליים קשים ובלתי הפיכים והציבור כולו בפני מחסור במוצרי מזון בתקופת החגים".

פנייה נוספת בנושא זה נשלחה בראשית החודש ממשרד עורכי הדין גולדפרב זליגמן, בשם ענף המזון באיגוד לשכות המסחר, אל היועצת המשפטית של משרד הבריאות, עו"ד מירה היבנר, והיא מהווה איום בתביעה משפטית כנגד משרד הבריאות בגין הנזקים הנגרמים ליבואנים. בפנייה מוצגת התכתובת בין המשנה למנכ"ל איגוד לשכות המסחר, עו"ד דן כרמלי, לשר הבריאות, ח"כ הרב יעקב ליצמן, וכן תגובתו של שר הבריאות בה ציין כי משרדו יפעל לשיפור ברמת השירות כבר בתוך שבועיים. למרות הבטחה זו, עורכי הדין המייצגים את ענף המזון באיגוד לשכות המסחר טעונים כי "גם בימים אלו ממשיכים יבואני המזון להיתקל בעיכובים משמעותיים ביותר בשחרור משלוחי מזון מתחנת ההסגר של משרד הבריאות באשדוד. העיכובים הנ"ל גורמים נזקים עצומים ליבואני המזון. נזקים אשר ברור כי ממשיכים להצטבר בכל זמן שמשלוחי המזון לא משוחררים על ידי תחנת ההסגר." אי לכך, מתריעים עורכי הדין, "ככל שהנושא לא יזכה לפתרון מיידי, בכוונת יבואני המזון להגיש תביעה משפטית בגין הנזקים הנגרמים להם הנובעים מהעיכובים בתחנת ההסגר

למידע נוסף בתחום זה