מינהל הבטיחות בדרכים האמריקאי בוחן טכנולוגיות ישראליות בתחום הרכב

נט ביוס, בכיר במינהל הבטיחות בדרכים האמריקאי, בועידת CARS2017:"בוחנים טכנולוגיות של חברות ישראליות הפועלות בתחום הרכב החכם לצורך שילובן בפרויקט הערים החכמות של הממשל האמריקאי"

בכיר מינהל הבטיחות בדרכים האמריקאי (NHTSA), מר נט ביוס (NAT BEUSE), המשמש סמנכ"ל בכיר בתחום המחקר ובטיחות הרכב  במשרד  התחבורה האמריקני, הגיע לישראל במיוחד לוועידת CARS2017, הוועידה השנתית לענף הרכב והתחבורה בישראל של איגוד לשכות המסחר, שהתקיימה בסוף השבוע האחרון (19-21/01/17) באילת. ביוס הגיע לישראל כאורח רשמי של משרד התחבורה וחברת 'מובילאיי'.


בתמונה: נט ביוס על במת CARSקרדיט צילום: יוד צילומים


במסגרת תפקידו אחראי ביוס לפעילות המחקר של מינהל הבטיחות האמריקאי, שמטרתה להשיג את יעדי הממשל בתחום הפחתת הנפגעים מתאונות דרכים; גיבוש הנחיות ורגולציה בתחום הטמעת טכנולוגיות בטיחות בכלי רכב; וכן הטמעת הרגולציה שעתידה לחייב את כל יצרני כלי הרכב הנמכרים בארצות הברית להתקין בתוכם התקני תקשורת אוטומטיים מרכב לרכב (V2V), שיאפשרו ליצור רשת מידע ולהעביר התרעות על מפגעים, סיכונים ותאונות שאינם נמצאים בשדה הראייה המידי של הנהג.

ביוס אמר בפתח הוועידה כי מינהל הבטיחות בדרכים האמריקאי בוחן טכנולוגיות של חברות ישראליות, שפועלות בתחום הרכב החכם, ומשתף פעולה עם נציגי הממשלה בישראל לצורך שילוב טכנולוגיות ישראליות בפרויקט הערים החכמות של הממשל האמריקאי. ביוס ציין בדבריו כי התקשורת תתבסס על תדר בינלאומי שהוקצה לכך, וכי מתנהלים מהלכים להטמעת טכנולוגיות מקבילות ביפן ובאירופה, מתוך מטרה שיצרני הרכב יטמיעו ברכב חומרת תקשורת שתספק פתרון בינלאומי. לדבריו, המיזם זוכה כיום לשיתוף פעולה של יצרני הרכב.

ה-NHTSA פועלת במקביל לשילוב טכנולוגיות חדשות בתחום הבטיחות והסיוע לנהג בתוך מנגנון הערכת ודירוג הבטיחות של כלי הרכב. לדברי ביוס, קיימת התקדמות בתחום ולאחרונה הסכימו 20 יצרני רכב לשלב כסטנדרט מערכות לבלימה אוטונומיית של הרכב בזמן חירום (AEB) החל בשנת 2021.

למידע נוסף בתחום זה