קמפיין לעידוד התקנת מערכות אנרגיה סולאריות בקרב משקי בית בירדן

השבוע החל מסע הסברה של שלושה חודשים לעידוד משקי בית להתקנת מערכות פוטו-וולטאיות לייצור חשמל, על מנת להפחית באופן משמעותי את צריכת האנרגיה במדינה.
הקמפיין, אשר הושק ע"י חב' Abu Mahjoob Creative Productions, בשיתוף פעולה עם הועדה לאנרגיה, מבקש להעלות את המודעות בקרב משקי בית של היתרונות של שימוש באנרגית שמש לצורך ייצור חשמל.

המארגנים מעוניינים לעודד אנשים לשקול את השימוש באנרגיה סולארית בירדן, שבה ישנם 330 ימי שמש בממוצע בשנה. היוזמה מיועדת למשקי בית הצורכים 600 קילוואט או יותר בחודש, ועל ידי התקנת מערכות אנרגיה סולאריות, הם אמורים לחסוך עד 80 אחוזים בחשבון החשמל.

הקמפיין כולל הפקת קליפ קצר הנותן הסבר על היתרונות של מערכות סולאריות, כוללים ראיונות עם אנשים שכבר התקינו מערכות כאלה ואת דעתם על התוצאות, חוברות מודפסות וניצול רשתות חברתיות על מנת להגיע לקהל הרחב. כחלק מהקמפיין, יוזמנו 600 אנשים ממגזרים שונים לקחת חלק בפגישות הסברה על היתרונות של שימוש באנרגיה סולארית.

מוקדם יותר השנה, קרן נהר הירדן (JRF) הודיעה על תוכנית ליישום שורה של פרויקטים על מנת לסייע לאזרחים לייצר חשמל באמצעות אנרגיה סולארית. במסגרת הפרויקט מפיץ JRF גנראטורים סולאריים למשקי בית בכל רחבי המדינה כדי להפחית את צריכת האנרגיה.
הממלכה הירדנית, אשר מייבאת מדי שנה 95 אחוזים מצורכי האנרגיה שלה, עובדת על סדרת פרויקטים של אנרגיה מתחדשת, אשר יגדילו את תרומתם של מקורות אנרגיה מקומיים לרשת החשמל הארצית מ- 3% כיום ל- 40% עד שנת 2020.
למידע נוסף בתחום זה