ממשלת אוסטרליה פרסמה כי היא מייעדת 400 מיליון דולר לבניית מתקני אנרגיה מתחדשת לאזורים שאינם מחוברים לרשת החשמל ומזמינה חברות מכל העולם להציע הצעות לפרויקטים אלו.

ARENA, מכון עצמאי שהוקם ע"י ממשלת אוסטרליה לקידום ושימוש בטכנולוגיות אנרגיה מתחדשת, ייעד כשלושה מליארד דולר לתמיכה, מו"פ ויישום טכנולגיות לאנרגיה מתחדשת באוסטרליה עד שנת 2020.

ב- 07 ביוני, הודיעו ארינה וממשלת אוסטרליה באופן רשמי כי הן מזמינות חברות העוסקות בתחום האנרגיה המתחדשת להציע הצעות לספק אנרגיה לאוכלוסיות הנמצאות בשולי רשת החשמל בדגש על מקומות יישוב במערב אוסטרליה וכן מכרות הממוקמים באזורי ספר.
מטרת המכרז, לקדם פרוייקטים חדשניים בתחום הטכנולוגיה הירוקה כך שיספקו מענה לאותם ישובים אשר עושים כיום שימוש בגנרטורים מבוססי דיזל.

משרד האנרגיה הפדראלי האוסטרלי הקציב בשלב זה 400 מיליון דולר למס' פרוייקטים מבלי להגביל את תקציב כל אחד מהם ובשלב הראשון המשרד מצפה להצעה לבניית 2 מתקנות אנרגיה מתחדשת לייצור כמות השווה או קטנה מ- 10 מגוואט וכן מתקנה לייצור כמגוואט 1

המשרד פרסם במקביל שורה של הצעות הכוללות פרוייקטים שונים כאשר המטרה הסופית היא לשדרג את משק האנרגיה המתחדשת כך שיספק מענה לדרישה עתידית של כ- 150 מגוואט.

מדבריו של גארי גריי, שר האנרגיה של אוסטרליה, תינתן עדיפות להצעות אשר תכלולנה הצעות חדשניות לאגירת אנרגיה ולדבריו, עתידות להתקבל הצעות הכוללות מערכות משולבות או היברידיות באופן שיספקו בטחון ואמינות לאספקת אנרגיה לא רק כשזורחת השמש או כאשר הרוח נושבת.

הצעות תתקבלנה החל מ- 01 ביולי 2013 והזוכים במכרז יידרשו ליישמו עד לתאריך 30 יוני 2018 . לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם הנספחות הכלכלית הישראלית בסידני ו/או באתר סוכנות ARENA .

באדיבות:מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה.

למידע נוסף בתחום זה