קניה, ניגריה ואנגולה: פגישות אישיות עם השגרירים הישראלים היוצאים, 25.10.21

אפריקה ממזרח ומערב!
אגוד לשכות המסחר בשיתוף פעולה עם לשכת המסחר ישראל - אפריקה מזמינים אתכם לערוך פגישות אישיות עם שלושת השגרירים הישראלים היוצאים לקניה, ניגריה ואנגולה, מר מיכאל לוטם, מר מייקל פרימן ומר שמעון סולומון ביום שני, 25 באוקטובר, החל מהשעה 14:00, בבית לשכת המסחר.

המפגש מהווה הזדמנות לחברות ישראליות להיכרות אישית עם נציגי משרד החוץ, הצגת פעילות החברה, שיתוף בניסיון ובאתגרים הניצבים בפניכם במסגרת עשיית עסקים במדינות מזרח ומערב אפריקה ולמידה על אפשרויות הסיוע מצד השגרירות. יצואנים חברי הלשכה המעוניינים בתיאום פגישה אישית, מתבקשים למלא באנגלית את טופס הרישום שבתחתית הידיעה.

הפגישות תתקיימנה ביום שני 25 באוקטובר 2021, בבית לשכת המסחר, רח' החשמונאים 84, תל-אביב, קומה 2, החל מהשעה 14:00 בצהריים. משך כל פגישה: 20 דקות.

מר מיכאל לוטם - השגריר היוצא לקניה, יהיה אמון גם על מדינות טנזניה, אוגנדה, מלאווי ואיי סיישל.
קניה מהווה שחקן כלכלי משמעותי במזרח אפריקה, בשל היותה מרכז תחבורה ולוגיסטיקה. הנמל של קניה, במומבסה, הינו בעל חשיבות אסטרטגית באוקיינוס ההודי כשהוא מהווה שער כניסה למדינות הגובלות בה: סומליה, אתיופיה, דרום סודן, אוגנדה וטנזניה.

בשנים האחרונות, פעלה ממשלת קניה להכנסת רפורמות כלכליות משמעותיות, שהביאו לצמיחתה הכלכלית המתמשכת, שעמדה על כ- 5.7% בשנת 2018. בנוסף לרפורמות, גם הסביבה הכלכלית היציבה, מחירי הנפט הנמוכים, עליה בתיירות, זרימת המזומנים המואצת ויוזמות ממשלתיות לפיתוח תשתיות, הביאו לצמיחתה הכלכלית, הנחשבת למהירה ביותר מבין מדינות אפריקה שמדרום לסהרה.

קניה צפויה להיות אחת מסיפורי ההצלחה של אפריקה בשל גידול באוכלוסייתה הצעירה, מגזר פרטי דינמי, כוח אדם מיומן תשתיות משופרות ועוד.
הענפים העיקריים לשיתופי פעולה בקניה הם: אנרגיה וחשמל, תקשורת, חקלאות ובריאות.

מר מייקל פרימן – השגריר היוצא לניגריה.
כלכלת ניגריה היא הגדולה ביותר באפריקה תת סהרה ותמשיך להיות בעלת פוטנציאל גבוה גם בעתיד, עם אוכלוסייה של כ-200 מיליון בני אדם שצפוייה להכפיל את עצמה עד 2050 (ושתהפוך את ניגריה למדינה השלישית בעולם בגודל אוכלוסייתה) ועם תוצר לאומי המהווה היום כ-30% מהתוצר הלאומי של האזור. בהקשר זה, מדובר במדינה המאוכלסת ביותר באפריקה ואוכלוסייתה מהווה כחמישית מאוכלוסיותה של אפריקה כולה.

השפה האנגלית משמשת כשפה רשמית בניגריה, והמדינה הינה השנייה בגודלה בהיקף הסחר שלה עם ישראל בתת סהרה אפריקה כאשר היקף היצוא הישראלי הגיע לשיאו ב-2018 כשנעמד על כ-214 מיליון דולר.
הענפים העיקריים לשיתופי פעולה בניגריה הם: חקלאות, ביטחון, תקשורת.

מר שמעון סולומון – השגריר היוצא לאנגולה, יהיה אמון גם על קונגו ומוזמביק.

אנגולה מדינה במערב- דרום אפריקה, העשירה באוצרות טבע, בהם נפט ויהלומים. החקלאות מספקת מקור פרנסה עיקרי עבור האוכלוסייה , עם זאת מחצית מהמזון במדינה עדיין מיובא.
הענפים העיקריים לשיתופי פעולה בניגריה הם: חקלאות, ציוד מכני, חינוך ובריאות.


לתיאום פגישה יש למלא את טופס הרישום מטה באנגלית

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Change the CAPTCHA code
למידע נוסף בתחום זה