התחפושות הפופולאריות - פורים 2017

היקף מכירות התחפושות ואביזרי פורים נע בין 250-200 מיליון ש"ח בשנה. ענף יבואני הצעצועים שבאיגוד לשכות המסחר מפרסם את דירוג התחפושות הפופולאריות לקראת חג הפורים המתקרב בחלוקה לבנים ובנות.

בנים

בנות

סמי הכבאי

פרוזן-אנה, אלזה, כריסטוף ואולאף

נינג'ות לסוגיהן

טרולים

ספיידרמן

הלנה הנסיכה

הנוקמים

מואנה

סטארוורס (מלחמת הכוכבים)

ספיידר-וומן

מטוסי על

נהגי מרוצים

פאוור ריינג'ירס

נסיכות

צבי הנינג'ה

 

מפרץ הרפתקאות

 

 

לדברי מאיר קלוגהפט, יו"ר ענף יבואני הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל שחק-נא: "גם השנה צפויה עלייה בביקוש לתחפושות למבוגרים. מחירה של תחפושת למבוגרים מגיע עד לכ-300 ש"ח עבור תחפושת מושקעת במיוחד. מחירי תחפושות לילדים נעים בין 50 ל-200 ש"ח, כולל המותגים הפופולאריים". מציין קלוגהפט. "נתח התחפושות ואביזרי פורים מוערך בכ-20% מכלל מכירת הצעצועים בשנה, והיקף המכירות אלו עומד על כ-200 עד 250 מיליון ש"ח".


לדברי ענף יבואני הצעצועים באיגוד לשכות המסחר, מחירי התחפושות השנה דומים למחירי התחפושות בשנה שעברה. "מה שמשפיע על המחירים, בין היתר, הוא יבוא של תחפושות מאתרי אינטרנט שונים. בנושא זה חשוב לזכור כי חלק מהתחפושות המיובאות אינן עוברות בדיקות תקינות, וקיימת סכנת דליקות, סכנת חנק מבליעת כפתור רופף ואף הרעלה עקב חשיפה למתכות כבדות".


לדברי קלוגהפט, "אנו תומכים בהפחתת יוקר המחייה לציבור הצרכנים, אך אסור להתפשר על תחומים כמו בריאות ובטיחות הציבור. היבואנים נדרשים לעמוד בדרישות מכון התקנים, ואילו בייבוא אישי ניתן לייבא תחפושות מסוכנות ודליקות. פועל יוצא מהמצב הזה הוא שעסקים הפועלים על פי החוק הולכים ונסגרים, ואחרים מייבאים באופן פלילי ללא בדיקות תקינה. חשוב להביא לידיעת הציבור את הסכנות."


לאחרונה נבדקו על ידי מכון תקנים שש תחפושות מייבוא באינטרנט וחמש מהן נפסלו. לדברי קלוגהפט, "מוצרי פורים תקינים נבדקים על-פי תקן ישראלי ונבחנת עמידותם לדליקות ועשייתם מחומרים שאינם רעילים. בנוסף, מקפידים על כך שלא יכללו חלקים קטנים או כפתורים העלולים לגרום לחנק. המוצר המוגמר חייב להיות ללא גישה לחומרי המילוי, והתחפושות חייבות לכלול הוראות אזהרה מפני אש ומקורות חום. כמו כן, נבדקת הימצאותם ותקינותם של פתחי האוורור המסכות השונות".

למידע נוסף בתחום זה