חג שמח לרשתות השיווק: כ- 7% עלייה במכירות צפויה לקראת החגים

גידול של כ- 7% צפוי במכירות רשתות השיווק* השונות בתחומי המזון, ההלבשה, מוצרי בני קיימא וכלי בית, בחודש החגים (תשרי) כך עולה מבדיקה שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, לקראת ראש השנה ותקופת החגים.

מבדיקה שערך האיגוד על בסיס ניתוח שנים קודמות עולה כי בתקופה זו חלה עלייה ממוצעת של כ- 7.3% בסך המכירות של רשתות השיווק בתקופת החגים, בהשוואה לחודש שקדם לה, וירידה בשיעור של 8.3% בחודש שאחרי החגים.

לדברי ראובן שליסל, יו"ר ענף המזון באיגוד לשכות המסחר, "השינויים בענף המזון, ביניהם רפורמת הקורנפלקס ופתיחת המשק לתחרות, והמהלך להפחתת מכסים על מוצרים מסוימים, יביאו ככל הנראה לשינוי במחירים ולכניסת מתחרים חדשים בהמשך השנה. כתוצאה מכך, הצרכן הישראלי ייהנה ממחירים תחרותיים ומהיצע גדול יותר."

בהתפלגות לתתי ענפים עולה כי בשנים 2003 - 2015 נרשמה עלייה ממוצעת של כ- 8.6% במכירות המזון בחודש החגים, לעומת ירידה של 7.1% בחודש שלאחר החג. במכירות מוצרי בני קיימא (דוגמת מוצרי חשמל ורהיטים לבית) נרשמה בחודש החגים  עליה ממוצעת של 5.5% בהשוואה לחודש הקודם, לעומת זאת נרשמה ירידה של כ- 18.6% במכירות בחודש שלאחר תקופת החגים. במכירות ההנעלה נרשמה בחודש החגים עלייה של כ- 4.5% בממוצע, לעומת ירידה של 10.5% בחודש שלאחריו. במכירות הטקסטיל וההלבשה נרשמה עלייה של כ- 8.8% בממוצע בחודש החגים, לעומת ירידה של 4.3% בחודש שלאחריו. במכירות כלי הבית והמטבח נרשם הגידול הבולט ביותר של כ- 76.1% בממוצע, לעומת ירידה בהיקף של כ- 11.9% בממוצע, בחודש לאחר החגים.

כמו כן, כמות משרות השכיר בענפי המסחר הקמעונאי צפויה לעלות בכ- 3,400 משרות בחודש החגים המשקפים גידול של 1.3% לעומת ממוצע השנתי.  המשרות בתקופת החגים בענף המסחר הקמעונאי מתחלקות לענפים הבאים (אומדן) :  36% בחנויות כלבו ובחנויות מזון ומשקאות, 5% בתחנות דלק, 14% בחנויות לכלי בית, 20% בחנויות ביגוד והנעלה, 7% בחנויות תרופות, קוסמטיקה ותמרוקים, 6% בחנויות חפצי תרבות ופנאי, 12% בחנויות לממכר סחורות אחרות.

* רשת שיווק: כמה חנויות, לפחות 3, השייכות לאותה רשת והמוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר כולל מזון 

למידע נוסף בתחום זה