לין בוועידת CARS2017: העם הצביע באופן דמוקרטי נגד התחבורה הציבורית

בסוף השבוע האחרון התקיימה באילת ועידת Cars2017, הוועידה השנתית לענף הרכב והתחבורה בישראל של איגוד לשכות המסחר, בשיתוף עם עיתון גלובס. בוועידה השתתפו בכירי ענף הרכב והתחבורה בישראל לצד כ- 150 אנשי ונשות עסקים.

 

ועידת Cars2017, המתקיימת זו השנה השלישית, עסקה בין השאר בשינויים הטכנולוגיים המהירים אשר פוקדים את ענף הרכב בישראל ובעולם, ובהשפעתן של חברות ההזנק הישראליות על תעשיית הרכב הגלובלית. הוועידה בחנה האם כללי המשחק בשוק הרכב הישראלי השתנו, למרות היותו שוק שובר מכירות ודנה בשאלת החינוך הטכנולוגי וההכשרה המקצועית בתחום הרכב. כמו כן, עסקה הוועידה באתגרי השיווק של רכבים לדור הצעיר, בהיבטים העיצוביים של רכבי העשור הבא ועוד.


לוועידה הגיע נציג משרד התחבורה האמריקני העוסק בתחום בטיחות כלי הרכב – נאט ביוס, סמנכ"ל בכיר בתחום המחקר ובטיחות הרכב  במשרד  התחבורה האמריקני, אשר הגיע לישראל במיוחד לוועידה, כאורח הרשמי של משרד התחבורה הישראלי. ביוס הגיע כמה ימים לפני הוועידה כדי ליהנות  מחום החורף הישראלי, וכדי לספוג מידע ולהכיר טכנולוגיות רכב מתקדמות המפותחות ע"י חברות ישראליות, ביניהן התוודע ביוס לטכנולוגיות מתקדמות של חברת "מוביל-איי".

משתתפי הכנס נהנו מנסיעת מבחן ברכב האוטונומי של VOLVO – על פניהם של כל אלה שיצאו מהרכב היה חיוך רחב, שהיה תוצאה ישירה של נסיעה בתנאי נוחות אידיאליים של רכב יוקרה, עם "נהג פרטי" וירטואלי.


עוד אורח מחו"ל, שהגיע במיוחד לוועידה, הוא כתב הרכב האמריקאי הפופולרי ביותר בתחום הרכב בארה"ב, ג'ף ג'בלנסקי. ג'בלנסקי הגיע יחד עם בת זוגו שרה, היישר מלוס-אנג'לס. ג'בלנסקי הדהים את הנוכחים, בתחזיותיו לעתיד ענף הרכב, תוך שהוא מרצה בעברית קולחת ושוטפת.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "שם על שולחן הדיונים" הצעות חדשניות בתחום מיסוי הרכב, בטיחות בדרכים והורדת יוקר המחייה. בין השאר ציין לין כי ""העם הצביע באופן דמוקרטי נגד התחבורה הציבורית", והוסיף כי הממשלה לא נותנת פתרון ראוי לבעיות התחבורה ומיסוי הרכב, וקרא לביטול הנת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית).
 
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחרקרדיט צילום: יוד צילומים


בסיום ראיון, שקיים לין במסגרת הוועידה, "אחד על אחד", עם חה"כ איתן כבל, יו"ר וועדת הכלכלה של הכנסת, שאל לין את כבל על עתיד מפלגת "המחנה הציוני" ובמיוחד על סיכוייו של אהוד ברק לחזור ולעמוד בראש המפלגה. על כך השיב חה"כ כבל: "ברק אינו ראוי לעמוד בראשות שום מפלגה בישראל".


כמו כן בוועידה השתתפו אישים מובילים בענף הרכב, בהם מנכ"לי חברות, יבואני רכב, שמאי רכב, נציגי חברות מובילות, בארץ ובעולם, העוסקות בפיתוח טכנולוגיה מתקדמת לענף הרכב והתחבורה, בעלי מוסכים, קציני בטיחות בתעבורה, נציגי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ונציגי משרד העבודה, אורחים מחו"ל, נציגי חברות העוסקות בתחום ההכשרה המקצועית בענפי הרכב והתחבורה, ראשי ארגונים ואיגודים מקצועיים, בכלל זה: עו"ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר, חה"כ איתן כבל יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, לאה ורון, מנהלת וועדת הכלכלה של הכנסת, אבנר פלור סמנכ"ל בכיר תנועה משרד התחבורה, ערן קדוש מנכ"ל "עתיד" רשת מכללות טכנולוגיות, רועי שחורי מנכ"ל דאצ'יה ישראל, דני שמעוני מנכ"ל הרץ, שי דהן מנכ"ל אלדן, יובל דיסקין יו"ר סיימוטיב טכנולוגיות, ד"ר שי סופר המדען הראשי משרד התחבורה, אלעד צרפתי סגן נשיא Mobileye ישראל, גלית עיני סמנכ"לית שיווק UMI, לוי יצחק מנכ"ל קבוצת "לוי יצחק" ובנו מירון לוי, סמנכ"ל הקבוצה, ערן גולן מנכ"ל פמה ליסינג, אבישי לוי מנכ"ל AVIS, טל בר לב מנכ"ל ש.שלמה מכירת רכב, אבי קנת סמנכ"ל סחר קרסו מוטורס, עו"ד דן כרמלי משנה למנכ"ל איגוד לשכות המסחר, שהנחה את הוועידה, אייל כביר סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי באיגוד לשכות המסחר, סיגל עוז מנכ"לית חברת "גלגלים", טלי דרורי-ברנר יו"רית איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי באיגוד לשכות המסחר מחברת "עופר אבניר", יצחק בלומנטל מנכ"ל נמל אשדוד, אמיר שני סגן נשיא איגוד לשכות המסחר מנכ"ל קבוצת "עמית, אורן שחור (אלוף במיל') סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, מנשה כהן יו"ר מחשבות, רונן לוי יו"ר איגוד המוסכים, ניר זיגל מעצב מכוניות עבור חברת FORD,  בועז סופר יו"ר רציונל ולשעבר סמנכ"ל רשות המסים, יקי אנוך יו"ר איגוד יבואני הרכב, רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת, רובי גינל מנכ"ל התאחדות התעשיינים, ועוד.

רוצים לדעת מי עוד היה שם? צפו בתמונות מהוועידה

למידע נוסף בתחום זה