סיגל עוז | מנכ"לית חברת גלגלים | טורי דעה | 27/12/2016

הטכנולוגיה הבאה של ענף הרכב

על פי ההערכות, ענף המוסכים בישראל מגלגל מדי שנה כ-20 מיליארד שקל. מספר זה רק יעלה, בהתחשב בעובדה שענף הרכב ממשיך לשבור שיאים - על כבישי ארצנו כבר מתניידים כ-3 מיליון רכבים פרטיים, הנזקקים לשירותיו של מוסך, לפחות פעמיים בשנה בממוצע, כשכל ביקור במוסך נאמד ב-1,000 שקל בממוצע.

פריצת הטכנולוגיה בשנים האחרונות טלטלה את ענף הרכב. מוסכים נדרשים להתמודד עם רמה טכנולוגית מתקדמת בכלי הרכב עצמם, אך לא רק. היבט נוסף הוא הקשר בין המוסכים ללקוחותיהם. כצרכנים, התרגלנו להשוות מחירים, לשמוע חוות דעת, ללמוד מחכמת ההמונים ואף לוותר על שיחת הטלפון ולהזמין הכל דרך מחשב או אפליקציה.

בעלי הרכבים של היום מעוניינים לדעת, לפני ההגעה למוסך, מה כולל הטיפול או התיקון לרכבם, אילו חלפים יוחלפו, מה מחירו של כל חלק, או במקרה של נזק תאונתי בפח ובצבע, לקבל הצעות מחיר, להשוות ולשקול האם להפעיל ביטוח.

חברת "גלגלים" זיהתה את הצורך והיא הראשונה ליצור פלטפורמה חדשנית מסוגה, המאפשרת לגשר בין הרגלי הצריכה של בעלי הרכבים לבין המוסכים. אפליקציית "גלגלים" מהווה זירת מסחר ביניהם. על בסיס מכרז הפוך, יכול בעל הרכב לבקש ולקבל אונליין הצעות מחיר מפורטות ממוסכים לכל תיקון או טיפול בכל הארץ. במקביל, ביכולתו לקרוא חוות דעת, להשוות ולקבל החלטה מיטבית. "גלגלים" פותחת עידן חדש בו יש אפשרות אמתית להשוואת מחירים לפני הכנסת הרכב למוסך.

הצרכן החדש מבקש שקיפות, זמינות מידע ונוחות. המוסך זקוק לפלטפורמה שתאפשר לו לספק מענה מקצועי ומפורט. הפוטנציאל הטמון בפתרון  הצורך של שני הצדדים הוא אדיר. כפי שהתרגלנו להשוות ולהזמין חופשה או מוצר חשמלי, כך יתנהל הקשר שלנו עם המוסך. גם המוסכים כבר מבינים שמדובר בעידן חדש ומי שלא יתאים את עצמו, עלול להישאר מאחור.

 

מאמר דומה פורסם בגלובס ב- 26.12.16

למידע נוסף בתחום זה
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.