כנס מנהיגות עסקית מובילה

לשכת המסחר תל אביב והמרכז קיימה, ביום שני ה- 20.04.15, כנס מנהיגות עסקית מובילה בהצדעה ליום העצמאות ה-67 למדינת ישראל, אשר התקיים במלון דן פנורמה בתל אביב.

בכנס הוענקו אותות הוקרה לחברי הנשיאות, יושבי ראש החטיבות העסקיות הפעילות והנהלות החטיבות הפעילות באיגוד לשכות המסחר.

עו"ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר פתח את האירוע ואמר כי "כלכלת ישראל נחשבת לאחת הכלכלות היציבות בעולם וזה אחד ההישגים המרכזיים של 67 שנות עצמאותה. ישראל נמצאת בתחרות גלובלית ומייצאת בתנאי תחרות שווים לכלכלות המתוחכמות ביותר בעולם. אני גאה בשקל החזק שמתמודד איתן מול הדולר, האירו והפאונד. כנס זה הוא כנס מנהיגות עסקית משום שבאולם זה מצויים החברים המהווים את מנהיגות האמת של הלשכה, בהרבה מישורי פעילות. המדינה חייבת הרבה לעסקים הבונים את הכלכלה כי את ההישגים יוצאי הדופן יצרו אנשי העסקים.

ללשכת המסחר תרומה בעלת חשיבות מעמיקה למשק ולכלכלה . היא השפיעה עמוקות על החשיבה הכלכלית בארץ והעניקה משמעות לזכויות היסוד כל חופש העיסוק וחירות הפעילות הכלכלית של הפרט. אנו מתייצבים כארגון השומר על עקרונות ולוחם למען עקרונות וזכויות היסוד של המעסיק."

אחריו הרצה נחמיה שטרסלר, העיתונאי הכלכלי ומחבר הספר "שלא יעבדו עליכם", אשר סיפק הרצאה מרתקת על התפתחות הכלכלה הישראלית לאורך השנים.

בהמשך התקיים פאנל, בהנחיית עו"ד דן כרמלי, המשנה למנכ"ל, בהשתתפות יושבי ראש חטיבות ענפיות שסיפרו על סיפורי הצלחה מהפעילות החטיבתית, ביניהם:

ראובן שליסל מנכ"ל משותף ליימן שליסל ויו"ר ענף המזון שסיפר על המשלחת לפולין שבראשה הוא עמד ואשר יצאה מטעם הלשכה ועל ההצלחות בפגישות עסקיות עם יצרני מזון בפולין, כמו כן אמר כי הענף נאבק לאורך שנים להפחית את המכס על יבוא מוצרי מזון, ולשנות את שיטת הפיקוח על מזון רגיל בישראל כך שתהיה דומה יותר לנהוג באירופה.

יוסי סקורניק מנכ"ל חברת דרייב ויו"ר חטיבת החלפים לרכב, אשר סיפר על ביטול נוהל בדיקת חלקי פח ומשמעויותיו לצרכנים, ביטול נוהל סימון מוצרי תעבורה והשלכותיו במגמה של הסרת חסמי יבוא והפעילות האינטנסיבית בכנסת בכל הקשור לחוק שירותי רכב המתגבש ע"י שר התחבורה ישראל כץ.

טלי ברנר מנכ"לית חברת עופר-אבניר ויו"ר חטיבת יבואני רכב דו גלגלי, אשר דיברה על הפחתת המיסוי על כלים לספורט המוטורי והשפעותיו על התחום והמאבק בהפחתת תעריף הביטוח על רכבי דו גלגלי.

מאיר קלוגהפט מנכ"ל שחק נא ויו"ר ענף הצעצועים סיפר על פעילות הענף מול מכון התקנים ומשרד הכלכלה להקלות בייבוא, בבדיקות דגם של צעצועים והכרה באישורי מעבדות בינ"ל וציין כי ענף הצעצועים היה הענף הראשון בו הוכרו אישורי מעבדות בינ"ל לבדיקות התאמה לתקן הצעצועים-בתחילה באופן חד צדדי, ובהמשך נחתמו הסכמי הכרה הדדיים עם מספר מעבדות מובילות בעולם.

רפי פרידמן יו"ר ענף חשמל ואלקטרוניקה לבית המשמש גם כנציג הלשכה בוועד הפועל של מכון התקנים, אמר כי חל שינוי בגישה לכל נושא התקינה והיצמדות לדרישות המקובלות בגושי הסחר המרכזיים (איחוד אירופי וארה"ב), וסיפק דוגמאות להסרת חסמי יבוא בתקינה (קוסינוס פי למקררים, בדיקות למוצרים שבאים במגע עם מים, בדיקות רעש למכונות כביסה).

אייל אוכמן מנכ"ל ש.א.א. תל דן יזמות בנדל"ן בע"מ ויו"ר חטיבת תמ"א 38 והתחדשות עירונית סיפר על מאבק הארגון בעיצוב תוכנית הרובעים של העיר תל אביב ועל השתתפות החטיבה בדיוני בכנסת בכל הקשור לתיקון חוק מע"מ בשיעור אפס על תשומות בניה בעסקאות תמ"א 38, בוועדת הכספים של הכנסת.

ואורן רווח יו"ר חטיבת הרשתות הקמעונאיות ומנכ"ל קבוצת אסתי לאודר בישראל, שסיפר על הטיפול האינטנסיבי בביורוקרטיה המסורבלת של משרדי הממשלה הייחודית רק למדינת ישראל, והיוצרת חסמי סחר ומקשה על ניהול עסקים תקין.

כמו כן, ברכו את המשתתפים שני סגני נשיא הלשכה - ישראלה שטיר יו"ר חטיבת מארגני תערוכות וכנסים נשיאת קבוצת שטיר אמרה כי הכנס הוא ביטוי מוחשי לתרבות הארגונית של הלשכה המעמידה את החבר במרכז העשייה ואות ומופת לתרומה האישית של כל אחד ואחת מכם לקידום הענף שהוא מייצג ולמשק כולו; ואמיר שני יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים ומנכ"ל קבוצת עמית לוגיסטיקה אמר כי מגוון הענפים החברים בלשכה מייצג קשת רחבה מאד של תחומי העשייה של המגזר העסקי התורמים לצמיחתו וציין שהכנס בא כדי לבטא את ההערכה וההוקרה שלשכת המסחר רוחשת לחבריה. הכנס ומשתתפיו ממחישים את העוצמה של לשכות המסחר כארגון העסקים הגדול והטוב ביותר בישראל. נמצאים איתנו אנשי עסקים מהמיטב שיש למשק הישראלי להציע. אנשים שלקחו סיכון, סיכנו את ההון העצמי שלהם, רתמו למאמץ את המשפחות שלהם והרימו והקימו עסקים לתפארת ומניעים את הגלגלים של הכלכלה הישראלית. כל אחד ואחד כאן עשה דבר גדול – יצר מקומות עבודה.