שיתוף פעולה נוסף יצא לדרך: והפעם, צ'ינגדאו (מזרח סין)

משלחת בכירי הממשלה המוניציפלית של צ'ינגדאו (צפון-מזרח סין), בראשות סגן ראש העיר מר ז'אנג דיונג, קיימה ביקור רשמי בישראל לבחינת האפשרות להקים נציגות רשמית ראשונה במזרח התיכון. במסגרת הביקור התקיימה פגישה עם מנהל האגף לקשרים בינלאומיים באיגוד לשכות המסחר, מר זאב לביא לבחינת האפשרויות לשיתוף פעולה בין הגופים. 

צ'ינגדאו (Qingdao) היא תת-מחוז עירוני בפרובינציית שאנדונג ועיר נמל במזרח סין, אוכלוסיית תת המחוז מוערכת בכ-9 מיליון תושבים. העיר היא מרכז עסקים גדול שכלכלתה גדלה במהירות בעשור האחרון. הנמל הימי של צ'ינגדאו נחשב לאחד הנמלים הגדולים והעשירים ביותר במזרח סין. נמל התעופה הבינלאומי עבר לאחרונה את הקיבולת המקסימלית וכעת שוקדים בתת המחוז על בנייתו של שדה חדש וגדול יותר. 

כלכלת צ'ינגדאו מפורסמת בשל תעשיית הרכבות המהירות המפותחת, שאחראית לכ-50% מייצור הרכבות המהירות הפעילות כיום בסין. בנוסף, בעיר ממוקמים המטות הראשיים של חברות הענק הסיניות Hisense לאלקטרוניקה ו-Hăiěr‏ למוצרי חשמל.

כחלק מתהליך הצמיחה המרשים של ערי המסחר במזרח סין, אזור צ'ינגדאו רשם בעשור האחרון שיעורי צמיחה שנתיים של למעלה מ16% בשנת 2006, 10% בשנת 2012 ובשנת 2015 הצמיחה מוערכת בלמעלה מ7%. כתוצאה מתהליך זה וכתוצאה ממדיניות הממשל הסיני לעידוד השקעות סיניות במדינות זרות, נרשמה בשנתיים האחרונות עליה של מאות אחוזים בהיקפי ההשקעות היוצאות בצ'ינגדאו. ברבעון הראשון של 2016 נעשו השקעות חיצוניות בהיקף של כ7 מיליארד דולר ב-51 פרויקטים שונים ברחבי העולם.

לצ'ינגדאו רשת שותפויות גלובלית עם כ50 ערים וארגונים ברחבי העולם, דרכה הם פועלים לקידום הסחר וההשקעות עם אותן מדינות זרות. לאור העניין ההולך וגובר בישראל, החלו גורמי הממשל להתעניין בנעשה בישראל והחליטו על ביקור רשמי ראשון בארץ. מעבר לכך, הוחלט על הקמת נציגות ראשונה בתל אביב בשם "מרכז סחר ותעשייה", שיהווה הנציגות הראשונה של הארגון במזרח התיכון ואחת מ-6 נציגויות מסוג זה בעולם. 

 

בתמונה: סגן ראש העיר צ'ינגדאו, מר ז'אנג דיונג (שלישי מצד שמאל) וחברי המשלחת עם מנהל האגף לקשרים בינלאומיים, מר זאב לביא (שני מצד שמאל) 

 

בעקבות הביקור באיגוד לשכות המסחר נוצר קשר ראשוני וטוב עם ממשלה המוניציפלית של צ'ינגדאו והוחלט על קידום שיתוף הפעולה בין שני הגופים. בהמשך לפגישה יתקיים ככל הנראה ביקור רשמי נוסף ורחב יותר בחודש אפריל 2017 שבמסגרתו מתוכנן להיחתם הסכם מסגרת לשיתוף פעולה. 

אנו מזמינים חברי לשכה המתעניינים בסחר והשקעות עם העיר צ'ינגדאו לפנות לתומר היווי, מנהל פיתוח עסקי וקשרי חוץ עם מדינות אסיה בכתובת המייל Tomerh@chamber.org.il

  

 

 

למידע נוסף בתחום זה