נחתם הסכם לשיתוף פעולה עם מחוז חרבין (צפון מזרח סין)

במסגרת ביקור של לשכת המסחר של מחוז חרבין בישראל, התקיימה פגישה בין יו"ר הארגון הסיני, Li Wei לבין סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, אריה זייף ונציג האגף לקשרים בינלאומיים, תומר היווי, במהלכה נחתם הסכם שיתוף פעולה בין הצדדים, אשר נועד לסייע לחברי לשכה המתעניינים בקשרי מסחר עם המחוז הצפוני.  

חרבין היא עיר הבירה של הפרובינציה הצפונית ביותר בסין, פרובינציית Heilongjiang, הגובלת במונגוליה וברוסיה בצדה המזרחי, וכמו כן היא העיר המאוכלסת (למעלה מ5 מיליון תושבים) והמתועשת ביותר בצפון-מזרח סין. 

העיר שמוכרת בעולם בעיקר בשל פסלי הקרח המרשימים המוצגים בעונת החורף, כוללת בתוכה גם היסטוריה יהודית מרשימה ששיאה היה בשנים 1930-1915, בהן מנתה הקהילה היהודית כ-15 אלף נפשות שהשתלבו בשלל תחומי החיים והמסחר של העיר. 

הקשר היהודי לעיר הצפונית, וכן ההתחזקות הכלכלית שלוותה בשיעורי צמיחה מרשימים, הביאו לאחרונה להחלטה ממשלתית סינית על הקמת הגוף China Israel Business Council, שמטרתו חיזוק הקשר הכלכלי עם ישראל. את המנדט להקמת הארגון הנ"ל קיבלה לשכת המסחר של מחוז חרבין.

ביום 3.11.2016 חתם יו"ר הארגון  על הסכם שיתוף פעולה עם איגוד לשכות המסחר, אשר נועד לסייע לחברות ישראליות המעוניינות לעשות עסקים עמם. 

אנו מזמינים חברי לשכה המתעניינים בהזדמנויות עסקיות בחרבין - בתחומי יבוא, יצוא והשקעות לפנות לאגף לקשרים בינלאומיים לצורך מידע נוסף בדוא"ל: Tomerh@chamber.org.il 


רקע כלכלי על מחוז חרבין 

מבחינה כלכלית חרבין היא העיר החשובה ביותר בפרובינציה הצפונית ומוקד כלכלי חשוב בצפון מזרח סין. אדמתה עשירה ופוריה ומתאימה לגידולים לתעשיית המזון וכן לתעשיית הטקסטיל. הסחר הבינלאומי מוערך בכ-6.5 מיליארד דולר כאשר שותפות הסחר הבולטות הן רוסיה ההשכנה, ארה"ב, הודו וברזיל. 

התעשיות המובילות בחרבין הן תעשיית האלקטרוניקה, בדגש על ייצור מכונות וכלים לתחומי האנרגיה והתחבורה, תעשיית החקלאות, בשל האדמה הפוריה, וכן תעשיית הטקסטיל בדגש על מוצרי פשתן. מבחינת הייבוא ניתן לראות את תחום הכימיקלים והדשנים לחקלאות, קרטון ונייר וציוד אלקטרוני לתעשיות הכבדות. כמו כן, שוק מוצרי הצריכה (קוסמטיקה וטיפוח, צעצועים) צומח בין היתר בשל עלייה בצריכה מקומית גוברת. 

למידע נוסף בתחום זה