כ- 50 דיפלומטים זרים נחשפים לחוק הקורנפלקס הישראלי

איגוד לשכות המסחר ערך כנס בנושא חוק בריאות הציבור (מזון) לשגרירים ונספחים כלכליים זרים המוצבים בישראל. באירוע השתתפו כ-50 דיפלומטים ממגוון מדינות כגון: ארה"ב, יפן, גרמניה, צרפת, משלחת האיחוד האירופי, ארגנטינה, קולומביה, פרגוואי, דרום אפריקה, סרי לנקה, יוון, קוסטה ריקה ועוד. במסגרת הכנס שמעו המשתתפים, מפי מנכ"ל טיב טעם, עדי כהן, מהי משמעות החוק החדש עבור יבואני ומפיצי מזון בישראל, לרבות רשתות המזון הקמעונאיות. כהן שסקר את שוק המזון הישראלי ואת המגמות, האתגרים וההזדמנויות העומדות בפניו, ציין כי בעקבות החקיקה החדשה הוא רואה פוטנציאל גדול בתחומי הייבוא של דגים, בשר, וגבינות. לדבריו: "יש לשנות את הסטנדרטים הישראלים כך שיתאימו לאלו הבינלאומיים הנהוגים במדינות המערב. כמו כן, ביטול מכסות הייבוא והחלפתן בסיוע לתעשייה המקומית יהיה יעיל יותר מהמצב בישראל כיום".

בנוסף, ערכו המשתתפים היכרות מעמיקה עם נבכי החוק מפי רוברט סגל, מנכ"ל "שר יעוץ והדרכה בע"מ" וכן עם המשמעות החוקית של החוק החדש, מפי עו"ד שושנה רבינוביץ', מומחית לדיני מסחר וחוזים וסחר חוץ.

הדיפלומטים הביעו עניין רב ברפורמה ושאלו בעיקר אודות מועד כניסתן של קטגוריות המזון הרגיש תחת החוק ואודות הגברת אחריותו האישית של היבואן ושל המפיץ עימו הוא עובד בחו"ל על חשבון רגולציה.

עוד הרצו: דני טל, מנהל מינהל היבוא במשרד הכלכלה והתעשייה, שאמר כי החוק החדש צפוי להגביר את התחרות בקרב יבואני המזון הפועלים כיום בישראל, ולעודד כניסתם של מותגים חדשים; ורות שימברג, מנהלת יחידת יבוא מזון בשירות המזון הארצי במשרד הבריאות, אשר הציגה את מדיניות המשרד כפי שבאה לידי ביטוי בחוק החדש והשיבה לשאלות שעלו ביחס למוצרי מזון רגילים ולמוצרי מזון רגישים.

קרדיט צילום: שלומי מזרחי

 

למידע נוסף בתחום זה