פותחים שווקים חדשים: משלחת מטעם לשכת המסחר של אינדונזיה ביקרה בישראל

אריה זייף, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, שאירח את המשלחת ציין במפגש כי הביקור החשוב מהווה הזדמנות לקדם את יחסי הסחר בין המדינות, ללא תלות ביחסים הפוליטיים.

למרות שאין יחסים רשמיים בין ישראל לאינדונזיה, בימים אלה ביקרה בלשכת המסחר משלחת מטעם לשכת המסחר של אינדונזיה בראשות גורם בכיר בדרג סגן יו"ר האמון על יחסי הסחר עם ישראל.

אריה זייף, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, שאירח את המשלחת ציין במפגש כי הביקור החשוב מהווה הזדמנות לקדם את יחסי הסחר בין המדינות, ללא תלות ביחסים הפוליטיים. עוד ציין שיש לחברות ישראליות עניין רב וגובר בשוק האינדונזי ושאנו נשמח לסייע לפעילותן באמצעות הקשר עם לשכת המסחר של אינדונזיה.

המשלחת הגיעה לישראל לביקור עסקי ונפגשה עם חברות בתחומים שונים ביניהם חקלאות (לרבות חקלאות ימית), ביטחון וHLS, טקסטיל, תקשורת וIT.  

הסחר בין המדינות בשנת 2015 עמד על 140 מיליון דולר, כאשר מתוכן 91 מיליון דולר ליצוא ו49 מיליון דולר ליבוא.

עיקר היצוא לאינדונזיה הוא בתחום האנרגיה, חקלאות, תקשורת וכימיקליים בעוד שהיבוא מתרכז בתחום הטקסטיל, פלסטיקה, גומי, שמנים ומוצרים כימיים.  

אינדונזיה היא הכלכלה ה5 בגודלה באסיה אחרי סין, יפן, הודו וקוריאה, המדינה ה4 בגודלה מבחינת גודל האוכלוסייה (250 מיליון תושבים) והמדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם.
למרות ההאטה בשנתיים האחרונות, תחזית הצמיחה לשנת 2016 אופטימית ועומדת על 5.1% לפי נתוני הבנק העולמי.  



למידע נוסף בתחום זה